22 grudnia 2015

Najlepsze polskie projekty marketingowe w motoryzacji roku 2015 zdaniem blogera


   Obecny rok powoli zbliża się ku końcowi i dlatego w tym wpisie chciałbym Wam przedstawić najlepsze moim zdaniem polskie projekty marketingowe roku 2015, w których miałem okazję wziąć udział lub którym miałem szansę przyjrzeć się z bliska. Każdy z tych projektów chciałbym Wam pokrótce przedstawić i uszeregować w kolejności od najfajniejszego do najnudniejszego moim zdaniem projektu marketingowego kończącego się roku.


Na mojej liście pojawiło się siedem akcji. Dlaczego akurat siedem, ponieważ tylko siedem akcji było na tyle ciekawych, żebym wstał od komputera, wziął aparat i wyruszył czasami aż w 600 kilometrową podróż, żeby wziąć udział w danej akcji. Dlatego w moim zestawieniu nie ma marketingowych słabeuszy są tylko akcje, w których czasami zabrakło trochę pomyślunku i co najważniejsze zaangażowania samych organizatorów/agencji reklamowych w końcowy efekt akcji. Nie traćmy czasu i zacznijmy od moim zdaniem najciekawszej akcji roku 2015:

1. Ferrari przez Polskę 2015



Już od trzech lat Ferrari Katowice organizuje dla właścicieli samochodów z Maranello kawalkadę "Ferrari przez Polskę", która spod katowickiego salonu marki wyrusza w niezwykłą podróż do Sopotu na odbywające się tam regaty. Po drodze zatrzymując się w wybranych punktach, gdzie ludzie mogą podziwiać piękne włoskie samochody na własne oczy. Dlaczego ta propozycja znalazła się w moim rankingu na pierwszym miejscu? Po pierwsze kawalkada łączy właścicieli Ferrari, dla których podróż przez Polskę jest najlepszą okazją, aby wydobyć ze swoich garażów prawdziwe włoskie perełki i wyruszyć nimi w podróż po naszym kraju. Po drugie (dla mnie najważniejszy powód) pozwala ona nam samochodowym entuzjastom jeszcze bardziej pokochać Ferrari. Przy okazji polecam sprawdzić jak wielkim zainteresowaniem cieszył się oficjalny hashtag akcji #FerrariPrzezPolske w mediach społecznościowych :)

2. Audi quattro experience




Audi Polska jest motoryzacyjnym sponsorem Stadionu Narodowego i to właśnie na jego błoniach przez ponad miesiąc stał pawilon, gdzie każdy chętny mógł spróbować napędu quattro, który jest esencją marki z Ingolstadt. Chętni mogli zaznać przejażdżki po specjalnie zbudowanym torze off-roadowym z pochylniami, trawersami i innymi terenowymi przeszkodami, który miał pokazać terenowe zdolności Audi. Po części terenowej mogliśmy wziąć jeden z samochodów Audi na przejażdżkę po mieście. I tutaj największe zaskoczenie, bo Audi Polska zapewniło w tym celu flotę samochodów począwszy od cywilnego Audi A1 aż po ultra sportowe RS6. I przejażdżkę tym ostatnim zapamiętam na długo :) Co najważniejsze podczas wielu podobnych imprez, gdzie w grę wchodzi jazda próbna instruktorzy mają za zadanie wypytać nas o obecny samochód, jego rocznik, zarobki, aby sprawdzić naszą zdolność finansową, a jeżeli uznają że jesteśmy godni to wtedy zaczną nam próbować sprzedać samochód. Audi Polska na szczęście tego nie zrobiło, a z rozmowy z jednym pracowników dowiedziałem się, że jedynym zdaniem tego eventu jest szerzenie miłości do samochodów z czterema pierścieniami. I moim zdaniem Audi Polska udało się świetnie zrealizować ten cel :)


3. Mazda PiękneDrogi.PL



Czy promocja marki motoryzacyjnej musi polegać na promowaniu konkretnego modelu samochodu ? Mazda w świetny sposób pokazała, że można zrobić genialną akcję, która wyciągnie fanów marki z domów w poszukiwaniu najpiękniejszych polskich dróg do slow drivingu (czyli jazdy bez celu). Ważnym aspektem tej akcji jest także fakt, że w porównaniu do akcji konkurencji jej efekty nie przepadną gdzieś w czeluściach internetu, bo najlepsze drogi zdaniem internautów glosujących w plebiscycie zostały w piękny sposób sfilmowane z drona, a filmy udostępnione w serwisie YouTube.

4. Stacja Mercedes




W tym roku na warszawskie Powiśle po raz trzeci wróciła Stacja Mercedes, czyli unikatowa inicjatywa, która w jednym miejscu ma łączyć ludzi, którzy uwielbiają dobrą muzykę, modę, szeroko pojęty lifestyle oraz co najważniejsze Mercedesy. Choć stacja funkcjonuje juz trzy lata to dopiero w tym roku miałem okazję po raz pierwszy wziąć udział w dniu ściśle związanym z Mercedesem (a dokładniej w dniu AMG), podczas którego miałem okazje poznać lepiej wszystkie modele marki z Affalterbach oraz wziąć udział w ciekawym konkursie. Mam nadzieję, że w następnym roku Stacja Mercedes wróci po raz kolejny na warszawskie Powiśle, bo strasznie brakuje na mapie polski takich miejsc, które łącza ludzi, których napędzają rożne pasje.

5. Mercedes na OFF Camera





Mercedes - Benz Polska już od kilku lat intensywnie stawia na sponsorowanie inicjatyw kulturalnych. Jedną z takich inicjatyw jest na przykład wspieranie organizacyjnie festiwali filmowych jak np. OFF camera, festiwal filmowy w Gdyni czy inicjatywa Polska Światłoczuła, której Mercedes -Benz Polska przekazał Mercedesa Sprintera. Ja ze swojej strony miałem okazję bliżej przyjrzeć się festiwalowi Off camera i muszę przyznać, że współpraca obu firm idzie bardzo sprawnie, choć moje trzyletnie obserwowanie tej inicjatywy podpowiada mi, że mogłoby być jeszcze lepiej, ale ten wpis nie jest o moich radach a moich odczuciach. Niech agencje reklamowe same się wysilą :)


6. Porsche Parade 2015



Podobnie jak w przypadku Ferrari i Porsche Polska organizuje w naszym kraju imprezę dla posiadaczy sportowych samochodów z Zuffenhausen, którzy wspólnie mogą przejechać przez nasz kraj razem z innymi właścicielami Porsche dając przy tym uciechę fanom niemieckiej marki. Imprezę tę mogłem po raz pierwszy oglądać w tym roku w Krakowie i muszę szczerze przyznać, że widok 100 Porsche, z których większość to Cayenny i Panamery w dieslu, to nie to samo, co zobaczyć na własne oczy 458 Speciale czy F12 Berlinette. Zdaje sobie sprawę, że dla Porsche Polska to wspaniała forma reklamy, ale zlot suvów i limuzyn w dieslu nie robi na mnie większego wrażenia :(


7. BMW xDrive Białka Tatrzańska




Zgodnie z obecnymi trendami każda licząca się marka premium powinna oferować samochody z napędem na wszystkie koła. BMW dokładnie o tym wie i bardzo mocno promuje w ostatnim czasie swój napęd xDrive w górskich kurortach. Będąc na feriach w Białce Tatrzańskiej natrafiłem właśnie na taki event, gdzie można było spróbować jazdy BMW po bardzo skromnym torze off-roadowym oraz zabrać jeden z samochodów wyposażonych w napęd xDrive na 15 minutowa przejażdżkę po Białce. Dlaczego ten event znalazł się w moim rankingu na ostatnim miejscu, bo było w nim wszystko, czego tak bardzo nie lubię w podobnych akcjach (kwestionariusz osobowy ze szczegółowymi pytaniami o status społeczny itp.) Trochę dziwi mnie fakt, że nie trzeba było podać numeru konta oraz załączyć PIT-u z zeszłego roku. Sama jazda była natomiast tak krótka, że nie zdążyłem podczas niej poznać zalet napędu xDrive, ale co można poznać dokładnie w czasie 15 minut? Jak dla mnie totalna porażka. BMW powinno uczyć się od Audi w kategorii szerzenia miłości do marki i organizacji eventów.




Dla osób. które może dziwić fakt, dlaczego Audi jest na drugim miejscu, a BMW na ostatnim polecam ten obrazek. Nie sztuką jest zrobić event w górach, sztuką jest tak ulokować swoją reklamę, aby strolować inne firmy z segmentu premium, które w tym samym miejscu będą organizować swoje akcje promujące napęd na cztery koła. Brawo Audi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz